מחוברות עובדים כמטרה

תמורות ושינויים בעולם העבודה יוצרים מערכת יחסים חדשה בין העובד והמעביד. דור האינטרנט, קיצור משך יום העבודה במשרד, לינקדאין ופלטפורמות גיוס אחרות, ועליה בביקוש לעומת היצע בחלק גדול מהמקצועות – כל אלה מחייבים ארגונים מודרניים להיערך אחרת בנושא ההון האנושי.

המדריך המלא למחוברות ארגונית מבית היוצר של איה לחמי יועצים להורדה:

בארגון מודרני, כ- 70%-80% מההוצאות הן על כוח העבודה ויש קשר ישיר בין ניהול נכון של ההון האנושי להצלחתו או לכישלונו של העסק. היזמים של חברת Hibob, השותפים שלנו לכנס ה HR Breakfast Club הקרוב, זיהו הזדמנות לבנות טכנולוגיה שתתמוך בקבלת החלטות וניהול נכון של ההון האנושי בארגון מודרני. שרון ארגוב, VP Growth בחברת Hibob מספרת: "אחת הבעיות הגדולות של כל מנכ"ל של חברה מודרנית היא גיוס ושימור עובדים. ההבנה מי הם תפקידי המפתח שלך, שמירה על מחוברות ארגונית, תרבות ארגונית נכונה ופרודוקטיביות הן משימותיו הבוערות של המנכ"ל. רק בעזרת טכנולוגיה רחבה שנוגעת בכל תחומי העובד בחברה זה יכול להתאפשר".

חברת Hibob הוקמה על ידי ארבעה יזמים סדרתיים, שדווקא לא הגיעו מעולמות משאבי אנוש. "לכן היא לא עוד מערכת HR, אלא מערכת ניהול שגורמת למנהל משאבי אנוש לצעוד קדימה ולדון באספקט המשמעותי של החברה – העובדים שלה", אומרת שרון. היזמים שצברו ניסיון בעולם העסקי, הגיעו למסקנה שהכול מתחיל ונגמר באנשים. הם זיהו שיש צורך במערכת טכנולוגית שתסייע לנהל את משאבי האנוש בחברה בצורה שיטתית וחכמה. החברה הוקמה לפני כשנתיים כאשר המוצר הושק לפיילוט תוך חצי שנה, וכעבור שנה כבר נמכר ללקוחות. נכון לעכשיו קיימים שני סניפים ו-75 עובדים בלונדון ובתל אביב.

ביוני 2018 המוצר יצא לשוק האמריקאי, ובשנה הנוכחית אף מתכננים להשיק את המערכת בשפות נוספות. "ההצלחה קרתה מהר כי יש כאן שילוב של חזון גדול ומשמעותי ועובדים מוכשרים. השוק חיכה לזה, כמעט ואין לנו מתחרים. נראה שענינו על צורך משמעותי בארגונים", מוסיפה שרון.

הנושא של מחוברות עובדים זוכה בתקופה האחרונה לפופולאריות גבוהה, למרות שהוא עדיין לא נחקר כיאות באקדמיה. בעידן שבו עובדים מחוזרים על ידי ארגונים ללא הפסקה, שהשכר מפסיק להיות פרמטר קריטי בבחירת מקום עבודה ואותו מחליפים נושאים כמו עניין, למידה, משמעות, המעביד צריך לייצר רמת מחויבות גבוהה של העובדים לחברה, לצוות או למשימה שתהווה את העוגן לתפקוד אפקטיבי.

תחושת משמעות, בטחון, מערכת יחסים עם המנהל, שקיפות וכנות, למידה, עניין והתפתחות אישית בצד איזון בין בית ועבודה – כל אלה ערכים קריטיים עבור העובדים אשר משפיעים על הפרודוקטיביות ואיכות העבודה ומייצרים מחוברות ארגונית. שרון ארגוב מספרת כי המערכת של הייבוב נותנת כלים טכנולוגים המאפשרים למנהלת משאבי האנוש ולמנהלים אחרים בארגון לנטר ולשפר את המדדים הללו, לדוגמא: תקשורת פנים ארגונית באמצעות company shoutouts, המאפשרת שקיפות העברת מסרים ומתן פידבקים שוטפים. כמו כן, יצירת פרסונליזציה – היכרות מעמיקה עם העובד באמצעות מידע כמו תחביבים, פרטים על משפחתו, מהו ה superpower שלו וכו'. והדברים החשובים באמת – מערכת ניהול ביצועים שמסייעת להתפתחות אישית ולמדידת פרודוקטיביות, עריכת סקרים למדידת שביעות הרצון והמחויבות ומתן הטבות מותאמות אישית.

"המערכת מהווה פלטפורמה לניהול דאטה המאפשרת לארגונים בצמיחה להסתכל על עלות ההון האנושי ולקבל החלטות מבוססות דאטה אונליין. בין אם מדובר בניטור ובהיערכות מקדימה באמצעות זיהוי איזורי צמיחה צפויים, ובין אם מדובר בזיהוי מגמות עזיבה (והסיבות להן) וייעול תהליכים," מוסיפה שרון.

מוכנים ומזומנים לעשות שינוי! מנהלים את ההון האנושי אונליין

מה מאפיין את החברות שמשתמשות בהיי בוב?

"המערכת מיועדת לחברות בצמיחה, ושהמאפיין שלהן הוא שהן שמות את העובד במרכז. אלו הן חברות עם כוח עבודה מתחלף, שמתייחסות לעובד כהון או כנכס ולא כמשאב. בחברות הללו יש בדרך כלל מלחמה על טאלנטים, ושתי הבעיות העיקריות שהן מתמודדות איתן הן גיוס ושימור עובדים. לכאן נכנסת המערכת של היי בוב, ומייעלת את התהליכים הללו. היא אוספת את המידע שקיים בין העובדים ובין המעבידים, ובעבר היה נאסף אוף דה רקורד במסדרונות או במטבחון, ומשפרת את ההנגשה שלו. מדובר כאן בחברות ששמות דגש על התרבות הארגונית והן מצאו שהשימוש ב-Hibob מחזק את המוטיבציה והשייכות של העובדים לארגון, יוצר קהילה אינטגרלית של עובדים, ומחבר בנושאים שקשורים לאו דווקא לעולם העבודה. באמצעות מערכת סקרים חכמה, מתאפשר למעביד לדעת מה הלך הרוח של העובדים, ממה הם שבעי רצון, במה הם מצטיינים, ומה רמת המוטיבציה בארגונים, כך משתפר למעשה שימור העובדים".

מה הבשורה החשובה שאתם מביאים לעולמות ה-HR?

"מעבר להתייעלות בצד האדמיניסטרציה והמשימות היום יומיות של משאבי האנוש, המערכת מספקת דאטה תומך החלטות והסתכלות עמוקה על החברה. דאטה מקיף לצד המלצות ותובנות שיסייעו למנהלי החברה להתקיים בעידן התחרותי. אנו שומעים מהלקוחות שהשימוש במערכת של Hibob שיפר את רמת החיבור בחברה, ואפילו אצל אחד מהלקוחות שלנו עזר למנכ"ל לייצר שוויוניות מגדרית. אנחנו מאמינים שאת השינוי הדיגיטלי הפנים ארגוני יובילו מנהלי משאבי אנוש, וזה… זה יתאפשר רק באמצעות טכנולוגיה."

אם את/ה מנהל/ת HR ופיתוח ארגוני, ואת/ה מחפש/ת להשתתף בבוקר מעשיר, מעצים ומלא בידע והשראה, אל תפספס/י את הכנסים שלנו http://www.ayalahmi.co.il/hr-breakfast-club-hibob/ *הכניסה ללא עלות, אך נדרשת הרשמה מראש.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Open chat
1
AL Consultants Whatsapp
רוצה לדבר איתנו? אנחנו פה
ימים א'-ה' 08:30-18:30